-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31829 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

به وسيله چه كارها ويا دعاهايي مي توانيم وارد بهشت شويم؟



يكي از معارفي كه قرآن كريم وائمه هدي(عليهم صلواه ا...) درصدد بيان و فهماندن آن به ما انسانها بوده اند، توجه به باطن وحقيقت اعمال ماست.

درواقع بهشت وجهنم چيزي نيست بجز حقيقت اعمال خود انسانها. انسان تا دردنياست، طبيعت وجسم او مانعي است براي درك باطن دنيا ورفتار واعمالش . اما همينكه از دنيا مي رود چشم اخروي او باز شده وتمامي مشاعروادراكات او براساس حقايق عالم، تنظيم مي گردد.

لقد كنت في غفله من هذا فكشفنا عنك غطائك وفبصرك اليوم حديد1 (بدرسيتكه درغفلت بودي از اين پس پرده ازپيش تو برداشتيم پس ديده ات امروز تيز است.)

كه مبين غفلت همه انسانها قبل از مرگ وپاره شدن پرده غفلت در ورود به عالم آخرت است .

درواقع انسان مواجه با باطن اعمال ورفتار وحتي افكار واعتقادات وخيالات خود مي گردد وهريك ازاينها بصورتهيئت ها واشكال برزخي وآخرتي براي اوظاهر مي گردد وبه او رجوع مي كند.

لذا يا بهشت و حور وقصر وغلامهاي زيباي بهشتي مي گردد ويا جهنم وملائكه خشمگين و چهره هاي هولناك آخرتي.

اين حقيقت در جاي جاي قرآن مجيد مورد تأكيد قرار گرفته است.

1- ووجدوا ما عُمِلوا حاضراً2(وآنچه را كرده اند حاضر بينند)

2- يوم تَجِد كٌلُ نفس ما عمِلَت مِن خير مُحضراً وما عُمِلت مِن سوء تَودّ لَو أنّ بينها وبينه امداً بعيداً 3 (روزيكه هر كس عمل نيك خويش را حاضر مي بيند ودوست مي دارد بين او وآنچه بد كرده فاصله ودوري مي بود)

- َوكُلُّ انسان الزمناه طائره في عنقه4 (وما مقدّرات ونتيجه اعمال هر انساني را طوق گردن او ساختيم) لذا انسان بايد باور كند كه هر عمل او حقيقت وباطني داردكه به او باز مي گردد، دوم اينكه اعمال ورفتارش دربوجود آمدنروحيات وانديشه ها و خيالات او مؤثر است. بسياري از خيالات، انديشه ها وافكاري كه به حوزة وجود انسان وارد مي شود نتيجه مستقيم اعمال و رفتار وافكار وانديشه هاي گذشته اوست.

لذا فرمود : كُلُ نَفس بِما كسبت رهينه5 ( هر كسي درگرو تمام آن چيزهايي كه كسب نموده است )

با عنايت به اين دواصل مهم، بايد باور كردكه به فرمايش پيامبرمكرم اسلام : طَلَب الجنهِ بِلاعملٍ حمقٌ (آرزوي بهشت بدون زحمت و سعي د ربدست آوردن آن، ازناداني است)

اگر كسي سعي وتلاش درراه بدست آوردن نعمت هاي بهشتي وحركت در مسير خداوند داشته باشد، به وعده خود خداوند، ابواب هدايت به روي او گشوده مي شود. لذا فرمود : والذين جاهدوا فينا لنهدينَّهم سبلنا6 (وكساني كه درراه ما تلاش مي كنند ما راههاي هدايت را بسوي ايشان مي گشائيم).





(1) سوره قاف/22

(2) سوره كهف/49

(3) سروه آل عمران/30

(4) سروه اسراء/13

(5) سوره مدثر/42

سوره عنكبوت/29

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.